Loading...
Varnost / Dec 19 2019

Spletno sledenje in zakaj Koofr ne sledi svojim uporabnikom

Živimo v času, v katerem so podatki izjemno dragoceni. Naša objava povzema zaskrbljujoče ugotovitve mednarodne študije o spletnem sledenju, zbiranju podatkov o uporabnikih in pomanjkanju zasebnosti na spletu, podjetij Cliqz in Ghostery. Predstavimo tudi svoj pogled na zasebnost in pojasnimo zakaj ne sledimo svojim uporabnikom in zakaj jim nikoli ne bomo.

Če ste si že ogledali rezultate mednarodne študije podjetij Cliqz in Ghostery, imenovane "Tracking the Trackers: Analyzing the global tracking landscape with GhostRank" veste, da več kot ¾ spletnih strani, ki jih obiščete shrani vaše zasebne podatke.

Študija je preučila vpliv spletnega sledenja in spletnega zbiranje podatkov na zasebnost uporabnikov in rezultati so milo rečeno zaskrbljujoči. Nakazujejo namreč, da je na 77,4% analiziranih spletnih straneh prisotno vsaj eno sledilno orodje.

Zakaj je to problematično?

Ta statistika je problematična, ker uporabniki večinoma ne vedo, da jih kdo spremlja in sledi njihovim aktivnostim na spletu. Po drugi strani so upravljavci spletnih strani v podobni zagati. Pogosto namreč nimajo pojma o sledilnih orodjih na svojih spletnih mestih, kar je nedvomno problematično.

ghostery study.PNG [Vir: Tracking the Trackers: Analyzing the global tracking landscape with GhostRank]

Na zgornji sliki lahko vidite najpogosteje uporabljena sledilna orodja na spletu.

Kdo je vodilni v spletnem sledenju?

Vodilna podjetja, ki nas spremljajo na spletu so Google, Facebook, Comscore, Twitter in Yandex. Pravzaprav nas spremljajo povsod kjerkoli smo in tudi kamorkoli na svetu gremo, saj so prisotna tako rekoč povsod. Njihov doseg se sicer nekoliko razlikuje glede na regijo v kateri se nahajamo.

Spremljajo in profilirajo nas tudi, ko gledamo vsebine, za katero menimo, da je zelo zasebna, na primer svoje bančne račune.

ghostery results.PNG [Vir: Tracking the Trackers: Analyzing the global tracking landscape with GhostRank]

Velik delež internetnega prometa je močno sleden, rezultati kažejo, da je 16,2% spletnih strani vključenih v študijo obremenjenih celo z 10 in več sledilnimi orodji. Takšna praksa je seveda bolj razširjena na priljubljenih spletnih mestih.

Toda tudi spletna mesta, ki ne uporabljajo zunanjih orodij za sledenje in tako spadajo v 22,6% spletnega prometa, ki naj ne bi bil sleden, lahko spremljajo spletno aktivnost svojih uporabnikov. Skoraj 50% strani, ki »ne uporabljajo spletnega sledenja« namreč prihaja iz samo 25 različnih spletnih virov, ki poganjajo ogromne količine spletnega prometa.

Morda se sprašujete kako je to mogoče? Naj vam pojasnimo. Ko brskate po spletu Google združuje podatke sledenja zunanjih orodij (pridobljene s pomočjo Google analitike, oglaševanja in socialnih medijev) s podatki svojih lastnih storitev (Google iskanje, Google zemljevidi, YouTube). Tako pridobi ogromno podatkov o vas, s katerimi lahko zgradi zelo natančen profil o tem kdo ste.

Na takšen način ima Google dostop do več kot 60% vse dejavnosti brskanja po spletu na svetu. Facebook in njegove storitve se približujejo dosegu 30%. Na zgornji sliki si lahko ogledate doseg ostalih podjetij.

Zakaj je to nesprejemljivo?

Poleg očitne kršitve zasebnosti je spletno sledenje nesprejemljivo, saj lahko tisti, ki imajo dostop do rezultatov spletnega sledenja na tak način dostopajo do zelo osebnih in delikatnih podatkov o uporabnikih npr. finančnega položaja, spolne usmerjenosti, političnih stališč, zdravstvenih informacij in verskega prepričanja. Na spletu lahko orodja za sledenje prepoznajo posameznega uporabnika, saj je vsak uporabnik unikaten.

To, da ima kdorkoli dostop do takšnih podatkov pomeni izredno kršitev zasebnosti. In kot pojasnjuje študija, 15% analiziranih spletnih strani, vaše zasebne podatke z veseljem deli tudi z drugimi.

Kako so pridobljeni podatki uporabljeni?

Ni jasno, kako podjetja, ki sledijo svojim uporabnikom uporabljajo pridobljene zasebne podatke. Odgovor na to vprašanje ostaja skrivnost. Ne vemo, katere konkretne podatke spletna mesta zbirajo in kje ali za koliko časa so podatki hranjeni. Prav tako ne vemo, kdo vse ima dostop do njih.

Kako ohraniti svojo zasebnost na spletu?

Če želite obdržati vsaj kanček svoje spletne zasebnosti, morate za to poskrbeti sami. Obstaja nekaj načinov, kako lahko to dosežete, in o njih smo že pisali v svoji objavi. Večinoma gre za to, da morate, če želite obdržati svojo zasebnost, uporabljati storitve, ki jim lahko zaupate in ki ne sledijo vašim aktivnostim na spletu.

ghostery study results.PNG [Vir: Tracking the Trackers: Analyzing the global tracking landscape with GhostRank]

Kot je pokazala študija, je le 22,6% spletnih stran, ki ne uporabljajo sledilnikov. Z veseljem in ponosom lahko rečemo, da je Koofr ena izmed njih.

Kako gledamo na zasebnost v Koofru?

V brskalnik dodajte razširitev uBlock Origin, Ghostery ali katero koli drugo razširitev, ki blokira sledilnike. Odprite našo spletno stran in opazili boste, da razširitve na njej ne najdejo sledilnikov.

Na to dejstvo smo izjemno ponosni, saj želimo biti storitev, ki spoštuje zasebnost svojih uporabnikov. Trdno verjamemo, da spletno sledenje ni potrebno, čeprav je neupravičeno zbiranje podatkov postalo pravilo za številna spletna mesta. Obseg sledenja na spletu je pravzaprav ogromen.

Capture2.PNG

V času, ko zasebnost postaja razkošje, je naš cilj hraniti čim manj osebnih podatkov o svojih uporabnikih in jim hkrati omogočati nemoteno uporabo naše storitve.

Na svojih spletnih mestih in v svojih storitvah ne uporabljamo nobenih sledilnih orodij. V vaš brskalnik ne dajemo piškotkov, razen tistega, zaradi katerega ste lahko stalno prijavljeni v našo aplikacijo.

Vsa komunikacija med vami in našo storitvijo je šifrirana od trenutka, ko pristanete na naši spletni strani. Vsebina vaših datotek je šifrirana na naših varnih strežnikih. Zasebnost vaših podatkov in informacij je v samem jedru naših vrednot in storitev. Ob vsaki ideji za novo zmožnost naše storitve, je količina podatkov, ki bi jih morali zbrati in s tem zasebnost naših uporabnikov, v središču procesa odločanja in prvi korak pri odločitvi, ali naj novo zmožnost razvijemo ali ne.

Več lahko preberite v naši Politiki zasebnosti.

[Vir: Tracking the Trackers: Analyzing the global tracking landscape with GhostRank]

Želite govoriti z nami? Pridružite se nam na Koofr subredditu.

Vam je bil všeč ta članek? Oglejte si kaj počnemo.

Sorodne oznake