Zgodovina in fenomen črnega petka
Preberite zanimivo zgodovino črnega petka, od njegovih začetkov v Philadelphii v 50. letih prejšnjega stoletja do vzpona v globalni nakupovalni fenomen. Spoznajte zanimiva dejstva o razprodajah, popustih in rojstvu kibernetskega ponedeljka ter izkoristite prihranke Koofrove akcije Črni petek.
Vsakega novembra je v zraku čutiti poseben vrvež — trgovine se pripravljajo na množice obiskovalcev, kupci polnijo spletne košarice in nakupovalne sezname. Črni petek je postal globalni dogodek in označuje veliki začetek praznične nakupovalne sezone, kjer se navdušenje sreča z izjemnimi razprodajami, popusti in neustavljivimi promocijskimi ponudbami.
Ampak kako je ta dan potrošniške evforije dobil tako dramatično ime?
Razkrili bomo zgodovino črnega petka, raziskali zanimiva dejstva o njegovem vzponu ter vam pokazali, kako izkoristiti Koofrovo akcijo Črni petek in prihraniti.
1. Nenavadni primer črne barve: Kratka zgodovina Črnega petka
V sodobnem svetu črni petek povezujemo s popusti, nakupovanjem in veseljem. Vendar pa njegov izvor ni bil tako prijeten. Izraz se je prvič pojavil v Philadelphii v 50. in 60. letih prejšnjega stoletja in niso ga skovali tržniki. Uporabljala ga je lokalna policija, da bi opisala kaos, ki je vsako leto zajel mesto v času nogometne tekme Army-Navy. Ta je privabila množice turistov in kupcev, kar je povzročilo prometne zastoje, prenapolnjene pločnike in dolge delovnike za policiste. Zanje je bil ta dan res črn - poln stresa, gneče in zmede.
Dve teoriji o nastanku imena črni petek
1. Teorija o prometu Prvoten izvor izraza “črni petek” izvira iz policijskih krogov v Philadelphii. Izraz je bil opis kaosa in dolgih delovnih dni, ne praznovanja.
2. Računovodska teorija Kasneje se je pojavila bolj pozitivna razlaga: črni petek naj bi označeval dan, ko so trgovine iz “rdečih številk” prešle v “črne", torej iz izgube v dobiček. Ta zgodba se je prijela in izraz je postal simbol prodajnega uspeha.
2. Črni petek v številkah: Zanimivosti in globalni vpliv
Do sredine 2000-ih se je pojavil nov izziv: kako ohraniti prodajni zagon, medtem, ko so fizične trgovine zaprte?
Rešitev je bil kibernetski ponedeljek (ang. Cyber Monday) - digitalni brat črnega petka. Uvedli so ga, da bi zajeli navdušenje kupcev, ki so se po vikendu vrnili v službo (in k hitremu internetu). Tako se je nakupovalni vikend podaljšal za dodatnih 72 ur, štiridnevni nakupovalni vikend pa je postal najmočnejše prodajno obdobje leta.

Rekordne številke
Črni petek je prava gospodarska sila. V zadnjih letih so kupci v enem samem dnevu spletno zapravili več kot 9 milijard dolarjev. Najbolj prodajani izdelki so elektronika, oblačila in izdelki za dom, vendar hitro raste tudi zanimanje za digitalne storitve.
Globalni nakupovalni praznik
Nekdaj izključno ameriški dogodek je postal mednaroden, od Evrope in Brazilije do Južne Afrike, države po vsem svetu so sprejele tradicijo velikih popustov in promocijskih ponudb.
Naj gre za polnočno odprtje trgovin v Madridu ali bliskovite razprodaje v São Paulu — duh nakupovalnega praznika presega meje. Zahvaljujoč globalni e-trgovini nikomur več ni treba zamuditi odličnih ponudb.
3. Ne zamudite: Koofrova akcija Črni petek!
Letošnja Koofrova akcija Črni petek združuje preprostost, varnost in pametne prihranke. Ne glede na to, ali želite razširiti svojo oblačno shrambo, varnostno kopirati svoje digitalno življenje ali z lahkoto deliti datoteke, vam Koofrova promocijska ponudba omogoča, da to naredite hitro in cenovno ugodno.

Oglejte si Koofrovo akcijo Črni petek.
4. Najboljša praznična sezona se začne tukaj
Od prometnih zastojev v 60. letih do današnjega svetovnega nakupovalnega fenomena; Črni petek je naredil dolgo pot. Kar se je začelo kot kaotičen lokalni dan, je danes globalni praznik prihrankov.
Zato se pripravite na začetek Koofrove akcije Črni petek 17. novembra 2025 in izkoristite izjemne ugodnosti.
Vaši najugodnejši prihranki se začnejo tukaj.
Pridružite se nam na Koofr subredditu.
