Zakaj Koofr ne uporablja podatkov uporabnikov za učenje umetne inteligence?
V dobi, ko umetna inteligenca prevzema številne procese, je bolj kot kadarkoli prej pomembno ohranjanje zasebnosti vaših podatkov. Preberite več o pomislekih glede zasebnosti ob uporabi umetne inteligence.
V Koofru varujemo podatke svojih uporabnikov in spoštujemo njihovo zasebnost v vseh okoliščinah. Pri svojem delovanju ne uporabljamo podatkov svojih uporabnikov za namene strojnega učenja umetne inteligence.
V času, ko umetna inteligenca s pomočjo strojnega učenja prevzema mnoge procese, je bolj kot kadarkoli prej pomembno, da varujemo zasebnost podatkov. Sistemom in strojem, ki temeljijo na umetni inteligenci, vse pogosteje zaupamo številne naloge. Zaradi tega je nujno potrebno prepoznati potencial za uporabo podatkov na nepredvidene ali neželene načine. Nadzor nad informacijami, do katerih imajo sistemi umetne inteligence dostop, je torej obvezen.
Z razvojem umetne inteligence in implementacijami strojnega učenja je sposobnost razlikovanja med podatki, ki jih je mogoče brez težav deliti, in tistimi, ki bi morali ostati zasebni, ključna za zagotavljanje varnosti in zasebnosti podatkov uporabnikov.
V naslednjih odstavkih se bomo poglobili v pomisleke glede zasebnosti pri uporabi umetne inteligence in prednosti, ki jih zavezanost k zasebnosti in zaščiti podatkov prinaša našim uporabnikom.
1. Kaj je umetna inteligenca in kaj učenje modela umetne inteligence?
Razumevanje umetne inteligence in procesa učenja modelov umetne inteligence postavlja temelje za prepoznavanje posledic njene uporabe v različnih vidikih našega življenja.
Umetna inteligenca (ang. Artificial Inteligence) je računalniški sistem, ki se iz pridobljenih podatkov nauči različne vzorce in jih nato aplicira na nove situacije. Da bi ta sistem deloval, ga moramo naučiti prepoznavati vzorce, napovedovati izide ali opravljati določene naloge. Ta proces imenujemo učenje modela umetne inteligence in vključuje uporabo velikih nizov relevantnih podatkov za učenje sistema. Izvaja se z uporabo tehnik strojnega učenja.
Algoritmi so zaporedje natančno določenih korakov, ki se uporabljajo za reševanje problemov ali izvajanje določenih nalog. Ključno je razumeti, da so v strojnem učenju ti koraki oblikovani tako, da sistemom omogočajo učenje iz podatkov ter samostojno sprejemanje odločitev. Niso torej prilagojeni vsaki situaciji posebej. Ta fleksibilnost omogoča sistemom, da se s pridobivanjem izkušenj in dodatnim dostopom do podatkov, s časom izboljšujejo.
2. Zakaj nekatera podjetja uporabljajo podatke svojih strank za učenje umetne inteligence?
Kot smo videli v prejšnjih odstavkih, igrajo podatki ključno vlogo pri učenju umetne inteligence. Podjetja imajo številne priložnosti za uporabo podatkov svojih strank za učenje umetne inteligence v različnih situacijah. Z izkoriščanjem različnih virov, kot so vedenja potrošnikov ob nakupovanju, mnenja uporabnikov na spletu, interakcije na družbenih omrežjih, zgodovina iskanja v brskalnikih in druge spletne dejavnosti, lahko podjetja ustvarijo personalizirane izkušnje nakupovanja in usmerjene marketinške strategije. Demografski podatki podjetjem pomagajo razumeti stranke in njihovo vedenje ter jim s pomočjo analitike omogočajo napovedovanje trendov in optimizacijo operativne učinkovitosti.
Uporaba podatkov strank za učenje umetne inteligence torej podjetjem omogoča globlje razumevanje svojih strank in izboljšanje konkurenčnosti na trgu, ki temelji na podatkih. Kljub pozitivnim platem, ki jih umetna inteligenca prinaša za poslovanje podjetij, pa je pomembno, da le-ta dajejo prednost zasebnosti podatkov svojih uporabnikov ter spoštujejo predpise o zasebnosti podatkov. S tem ohranjajo zaupanje strank. Uporaba podatkov strank za učenje umetne inteligence podjetjem prinaša številne koristi, a vendar na drugi strani vzbuja tudi pomembne pomisleke glede zasebnosti posameznikov.
Zbiranje in analiza obsežnih količin osebnih podatkov lahko krši pravico posameznikov do zasebnosti, kar uporabnikom povzroča skrbi glede zlorabe podatkov, nepooblaščenega dostopa in kršitev zaupnosti. Pomislite, kaj vse uporabniki sprašujejo svoje najljubše klepetalnike (ang. chatbot). Gre za zelo zasebna vprašanja, npr. vprašanja o ločitvi, nosečnosti in drugih osebnih stvareh, za katere nikoli ne bi želeli, da jih kdo uporabi v kakršnekoli namene.
Podjetja morajo dati prednost robustnim ukrepom za zaščito podatkov, transparentnosti in etičnim praksam pri uporabi umetne inteligence, da zmanjšajo takšne skrbi in zaščitijo pravico posameznikov do zasebnosti.
3. Zakaj Koofr ne uporablja podatkov uporabnikov za učenje umetne inteligence?
Varovanje zasebnosti podatkov uporabnikov je ključna vrednota podjetja Koofr. Naš cilj je dostopati le do toliko osebnih podatkov uporabnikov, da lahko učinkovito zagotavljamo svojo storitev.
Pri svojem delovanju smo zavezani k temu, da ne bomo nikoli prodajali, delili in uporabljali podatkov uporabnikov za namene učenja umetne inteligence.
Enako velja tudi za deljenje in prodajo podatkov oglaševalcem, spletnim sledilnikom in drugim. Dostopa do podatkov svojih uporabnikom ne bomo nikoli podelili nikomur drugemu. Dostop do omenjenih podatkov imajo le tisti, ki neposredno sodelujejo pri zagotavljanju naše storitve, denimo računovodski partner. Naša politika o zasebnosti je usklajena z našo zavezo k zasebnosti uporabnikov in varstvu podatkov uporabnikov.
V nadaljevanju preberite o nekaterih prednostih in koristih takšnega načina delovanja.
Zaupanje uporabnikov in transparentnost: Trudimo se biti čim bolj transparentni glede prenosa vaših podatkov. Krepitev zaupanja naših uporabnikov je tisto, zaradi česar smo zaupanja vredni ponudnik oblačne shrambe.
Vaši podatki bodo ostali le podatki: Ne trgujemo s podatki svojih uporabnikov, kar zagotavlja, da so vaši podatki uporabljeni le za namene shranjevanja. Ni pomembno, ali gre za vaše osebne podatke ali podatke, ki jih shranite v oblačno shrambo Koofr. Lahko ste prepričani, da bodo podatki varno shranjeni in uporabljeni le za dovoljene namene.
Nadzor nad osebnimi informacijami: Vedno boste imeli pregled nad tem, kdo lahko dostopa do vaših podatkov. Vaše soglasje za dostop bo vedno pridobljeno vnaprej, kadar bo to potrebno.
Učenje umetne inteligence predstavlja pomembno nalogo, ki v prihajajočih letih obeta izboljšavo številnih procesov. Čeprav podatki, skupaj z algoritmi za strojno učenje, tvorijo osnovo za razvoj modelov umetne inteligence, ni vsak podatek primeren za ta namen. Ključno je nasloviti skrbi glede zasebnosti umetne inteligence in zagotoviti zaščito osebnih podatkov uporabnikov. Pomembno je, da so ti uporabljeni le za namene, ki so jih uporabniki odobrili.
Ključno je zagotavljanje močne zaščite pred tveganji, ki jih predstavljajo modeli učenja umetne inteligence. Slednje je pomembno za povečanje zaupanja in transparentnosti pri storitvah in partnerstvih. Uporabnikom je potrebno zagotoviti nadzor nad osebnimi podatki v vseh okoliščinah in jasno pokazati, da so shranjeni podatki uporabljeni le v naprej predvidene namene, s katerimi so uporabniki seznanjeni.
Vse to tvori temelj Koofrove zaveze k zaščiti podatkov uporabnikov. Koofr svojim uporabnikom zagotavlja neprimerljivo zasebnost in varnost podatkov. V primeru, da iščete varno in zasebno oblačno shrambo, vabljeni k ogledu naše politike zasebnosti.
Kaj menite o uporabi umetne inteligence in o njenem učinku na zasebnost podatkov? Pridružite se nam na Koofrovem subredditu in delite z nami svoje mnenje.